Tuesday, May 27, 2008

إعلان الحرب





....دقوا الطبول

جهزوا الخيول



أعدوا ساحة القتال



..... !! نعم


إنها الحرب



ليست حربا على الإرهاب



ولا


حربا ضد العدوان



ولا


حربا ضد نظام



إنها


المعركة الفاصلة



إنها


المعركة الحاسمة



TO BE


OR


NOT TO BE



....أنصتوا جميعا

والحاضر يعلم الغائب

...

أنا

بدأت

مذاكرة

!!!!

الخبر الذى طال انتظاره

جندى واحد أمام عدو واحد

وجها لوجه

من جديييييييييد

أنا والكتاب

!!!!!!

من سيهزم من ؟؟؟

من سيكسب بالضربة القاضية ؟؟؟

إنها حرب النفس الطويل

ننتظر إمداداتكم

كلمة تشجيع...نصيحة ...دعاء

كله ماشى

سنوافيكم بالأخبار تباعا


6 comments:

!!! عارفة ... مش عارف ليه said...

إن شاء الله بالتوفيق والمهم أن لا تفتر عزيمتك وسيكون الفوز حليفك بإذن الله

منتظر الحديث عن صولاتك وجولاتك

وأنت عائدة برايات النصر

مع تمنياتي القلبية بدوام التوفيق

mostafa rayan said...

ربنا يوفقك بس انتي جهزي كل الأسلحة في وجه العدو

- لو سمحتي شيلي تأكيد الكلمة لسهولة التعليق

fagr said...

أستاذ وليد

جزاكم الله خيرا على كلمات التشجيع التى أنا فى أمس الحاجةإليها

وأشكر متابعتكم لى وتعليقكم الذى يسعدنى فى كل مرة ويترك داخلى أثرا

لقد بدأت أشعر ان تدويناتى لاتكتمل

إلا بتعليقكم


أستاذ mostafarayan

ياريت لو عندك أى سلاح تمدنى بيه أنا محتاجة للمدد فالمشوار طويل

أنا حذفت تأكيد الكلمة ماكنتش واخده بالى منه

شكرا على مروركم الكريم

Unknown said...

ياترى عملتي ايه ؟؟
:)

fagr said...

أنا مش عارفة أقولك إيه يا شيماء أنا بجد مبسوطة لزيارتك واهتمامك

أنا بقالى كتير قوى مكتبتش

عندى حالة غريبة من عدم التركيز وبعض الاكتئاب مبعرفش أكتب غير لما بكون مركزة

بالنسبة للحرب اللى دبست نفسى فيها ففى الأول كنت فى مرحلة الكر ودلوقتى فى مرحلة الفر

دعواتك وأوعدك بالزيارة

عماد خلاف said...

ربنا يوفقك يارب تحياتى لحضرتك
انا لدى مدونتين واحدة للقصة القصيرة والتانية للمقالات ارجو التواصل

إنها لحظة ذات مذاق خاص ..لحظة أن تخرج أفكارك ومشاعرك إلى العلن... أن ترى كلماتك حية أمامك تنبض وقد خرجت من قفصها داخلك ... أن تصنع عالمك الخاص ..عالم..ليست فيه سوى قوانينك أنت ....أنت وحدك.................................... بدون قيود...بدون رقابة...بدون حسابات